2019. február 6., szerda

Módosul a D2 stratégia

Mivel az utóbbi időben eléggé visszaesett a D2 nyereségtermelő képessége, ezért most nem csak ellenőriztem a stratégia nyereséges tartományát, hiszen ezt már megtettem január elején is, de most módosítok is rajta.

A módosítással szűkülnek a tartományok, melyekből eredetileg kiindultam, és a két tartománynak egyszerre is meg kell felelnie a mérkőzésnek, hogy a D2 stratégiába kerüljön.

Eddig ez volt a stratégiába kerülés alapja:

1. feltétel:


  • Tippmixpro.hu ODDS tartomány: a legkisebb ODDS az 1X2 tartományból nagyobb vagy egyenlő 2,00 ÉS
  • legalább 13 százalékkal, de legfeljebb 27 százalékkal több a hazai csapat legutóbbi 15 hazai mérkőzéséből megnyert mérkőzések aránya a vendég csapat legutóbbi 15 vendég mérkőzésén elért győzelmek arányához képest (minden meccs számít, nem csak a bajnokiak)

2. feltétel:
  • Tippmixpro.hu ODDS tartomány: a legkisebb ODDS az 1X2 tartományból nagyobb vagy egyenlő 2,00 ÉS
  • ha a hazai csapat legutóbbi 15 hazai mérkőzésén és a vendégcsapat legutóbbi 15 vendég mérkőzésén minden győzelemre 1 pontot, minden döntetlenre 0 pontot, minden vereségre - 1 pontot adok, akkor a hazai csapat 0 és 5 pont közötti értékkel több eredményt ért el, mint a vendégcsapat
Ez most úgy módosul, hogy az 1. feltételben csak 20 és legfeljebb 27 százalékkal kerül be a meccs, a 2. feltételben pedig csak az alábbi értékekkel: -2, -1, 1, 3, 6. Továbbá mindkét feltételnek egyszerre kell megfelelnie a mérkőzésnek, hogy a D2 stratégiába kerüljön.









Tisztában vagyok vele, hogy az efféle hackerkedés csak utólag optimalizálja a stratégiát, a jövőre nincs hatással, de természetesen a felülvizsgálat minden hónap elején megtörténik majd továbbra is, így tovább fogom módosítani a stratégiát. Ez az optimalizáció azt váltotta volna ki, hogy a meccsek januárban is nyereségesek lettek volna, igaz, előtte nem, de nem is lettek volna nagy veszteségek sem. Mutatom az egyenleggörbéjét visszamenőleg:

Összesen 111 meccs és 2,3 hónap alapján az átlagos nyerő ODDS 3,00, a nyerési arány 42,20 százalék, az ODDS tartalék 26,55 százalék, a nyerési arány tartalék 8,85 százalék.

Ami még érdekes, hogy az egyes csúcspontokról mennyit esett vissza, mialatt új csúcsra került: 4, 5,32, 7,87, 3, 4, 3 és 2 téteket vesztett. Rájöttem, hogy ez sokkal beszédesebb adat, mint a maximális veszteségsorozat, mert a maximális egyenlegcsökkenés az egymástól 1-1 nyeréssel elválasztott veszteségsorozatokat is megmutatja, míg a leghosszabb veszteségsorozat nem.

Szóval látható, hogy 8 egységnyi tétnél eddig nem vesztett többet, és január 5-ig, amikor igazán elkezdett emelkedni, 56 meccsnél járt, azóta pedig 55 meccs van mögötte.

Hát most március elejéig megpróbáljuk ezt.

Ezt hívom a D2-es stratégia 2-es verziójának. 2019. február 7. csütörtöktől indul. Jóval kevesebb meccsre lehet számítani, de azok remélhetőleg nyereségesebbek lesznek és kevésbé fognak ingadozni, mint a D2 1-es verziója, mely egyébként bő két hónapon át tartott.


1. Egyébként ezzel egy új elméletem is született: nincs folyton nyerő, kőbe vésett stratégia. Szükségszerű, hogy a stratégiákat folyamatosan módosítsuk, különben egy idő után "elfáradnak". Sőt, azt is valószínűsítem, de ez csak később derül majd ki, hogy vannak többféle ciklusok a labdarúgásban egy év alatt, így elképzelhető, hogy ami pár hónap nyereségesség után leromlik, az később a következő év hasonló időszakában megint nyereséges lehet, és viszont.

2. Ezeket is vizsgálom a jövőben, pont ezért jó, hogy készítettem egy inkubátort, amiben felügyelet alatt vannak a sikertelennek látszó, de korábban nyereséget mutató stratégiák. Eddig eldobtam ezeket azzal, hogy nem működnek, de most már úgy gondolom, ha egy stratégia több hónap viszonylag szép teljesítés után nagyon leromlik, azt érdemes lehet a következő év hasonló időszakában újra megvizsgálni.

3. Végül még egy gondolat. Nekem viszonylag könnyű helyzetem van, mert gépi adatokra épülő stratégiákkal dolgozom, amiről feltételezem, hogy egy gép hideg fejjel, mindig ugyanúgy dönt. Itt tehát ez a ciklikusság jobban megerősíthető vagy megcáfolható lehet. Ezzel szemben a tipsterek sokkal nehezebb helyzetben vannak, mert ott az emberi faktor nem kapcsolható ki. És az ember nem tud tisztán gépi módon becsülni, hanem belevisz jó sok reményt, hitet, bizalmat, ami már nem ugyanaz a döntés. Ezáltal szerintem sokkal nehezebb egy embertől várni, hogy ciklusokra szedje a döntési logikáit és adott esetben változtassa meg azt, ha elveszti a nyereségességét, hiszen nincs mögötte egzakt algoritmus. Majd meglátjuk, hogy ez nálam vezet-e valamire.

Mindezt azért gondolom, mert tavaly már átéltem egy ilyet, csak akkor december 27-én romlott le tartósan minden, ami addig hónapokig működött, most meg december 22-én. Nem hiszem, hogy véletlen lenne, inkább úgy tűnik, a szokatlan eredmények az év végével megsokszorozódnak. Ebben szerepe lehet a téli szünetnek vagy a beköszöntő hideg időnek, vagy nem tudom, minek, de látszik, hogy van ilyen.

Ez pontosan látszik a D2 és az inkubátorba tett Tippnyerő 3.1 stratégián is, ezért határoztam el magam a változtatásra.

Sok sikert mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése