2019. október 8., kedd

Megvan a Prima Tips csapatszótára is

Nagyon hálás vagyok Marci Masninak, aki szerdán hajnalban írta, hogy már van weblapja a Prima Tipsnek.

Eddig ugyanis kézzel írogattam ki a tippeket a mobilalkalmazásból, pedig ott is próbálkoztam automatikus adatkinyeréssel képernyőképekkel, de nem működött. És ez iszonyú fárasztó volt.

De mostantól a Bettingclosed.com-hoz hasonlóan egy kattintásra ki lehet szedni a tippeket a weblapról, ami rengeteget segít.

Tavaly valamikor októberben alakítottam ki azt a rendszert, amivel maximálisan automatizálni próbálom az adatkinyerést. De akkor még nem működött a weblapjuk, "hamarosan elindul", csak ennyi volt rajta, és én nem ellenőrizgettem utána ezt már. Most visszanéztem az internet archívumban, tavaly november 30-án még mindig csak ez az üzenet volt rajta, de amikor a Wayback legközelebb ránézett, az már idén júniusban volt és akkor már voltak rajta tippek, tehát a kettő között élesedett valamikor.

A mobilalkalmazásban egy hangot nem írtak róla.

Na de a lényeg, hogy még aznap, szerdán nekiálltam a szótárnak és az algoritmusnak, amivel ki lehet nyerni az adatokat a weblapból és két kemény nap után, ami alatt minden mást hátratettem, csak hogy ez elkészülhessen, összeállt a csapatok szótára, és az algoritmus, ami a webes adatokat csak szövegként beillesztve kiszedi az egyes tippeket és azok becslési számait a Tippmixpro.hu oldalról kinyert meccsekhez.

Sajnos a weboldalról nem strukturáltan jönnek le az adatok, hanem egy katyvaszban, valahogy így:

20:00Anglia AngForest Green - Coventry3531342.603.302.62121.33
20:00Anglia AngRotherham - Doncaster3831312.053.403.50121.30
20:00Feröer Fer1Vikingur Gota - Klaksvik3617472.413.632.42X21.49
20:30Anglia AngCambridge Utd - Northampton3532332.373.302.90121.33
20:30Anglia AngWimbledon - Leyton Orient3932291.903.504.0011.90
20:45Anglia Ang5Aldershot - Dover Athletic2518573.003.602.0522.05
20:45Anglia Ang5Barnet - Bromley2841312.373.402.70X21.53
20:45Anglia Ang5Barrow - Boreham Wood5012381.953.403.5011.95
20:45Anglia Ang5Eastleigh - Maidenhead Utd3433331.833.404.00121.30

Főleg a jobb vége az érdekes, ahol a számokban a becslések, az ODDS-ok, a tipp és a tipp ODDS-a ömlesztve vannak, hiszen az ODDS-ok és a tippek egyaránt lehetnek három vagy négy, illetve egy vagy két helyiértékűek, a becslések pedig néhol egy helyiértékűek.

Sokat szenvedtem vele, de végül péntek hajnalra megoldottam, hogy rendben működjön, így a hétvégére már egy hibamentes verziót sikerült alkotnom és nagy örömmel használatba is vettem.

Innen lehet letölteni a szótárfájlt, amiben mindez benne van:
https://drive.google.com/open?id=1tsYJsY99cJ3NzB8lFXkzMAZ-0PVaOacg

A szótárfájl leírása itt található:
http://tippnyero.blogspot.com/2019/09/igy-keszulnek-tippnyero-tippek-iii-resz.html

Ehhez a korábbi leíráshoz képest újdonság, hogy a portálnevek munkalapon egy új, D oszlopba kerültek a Prima Tips csapatnevei, illetve egy új munkalap került a munkafüzetbe, PT összegyűjtő néven. Itt a J2 sárga cellán állva kell irányított beillesztéssel, csak szövegként beilleszteni a Prima Tips weboldaláról kinyert szöveget (a Prima Tips.com-on dátum szerint állva, tehát például ezen az oldalon: https://primatips.com/tips/2019-10-08, egyszerűen a Ctrl+A mindent kijelöl, majd a Ctrl+C másol gombokkal lehet kinyerni a szöveget). Egymás alá akár több nap adatát is be lehet tenni a Prima Tips weboldaláról, egészen 600 sorig, de a függvények tovább hosszabbíthatóak.

A tippek és a becslés százalékos aránya ugyanott, a H és az I oszlopban állnak elő azokra a meccsekre nézve, melyek a WP linkképző munkalapon az A1 sárga cellától jobbra a D oszlopig, illetve lefelé szerepelnek, a fejlécben szereplő adatok alapján.

A fájl az esetleges hibák előfordulásakor automatikusan javítom (a fenti webcíme változatlan marad), és pótolom a még hiányzó csapatneveket azok előfordulásakor is, de aki használja, és valamilyen hibát vagy hiányosságot tapasztal, az kérem írja meg nekem az asztali verziós böngészőablak jobb felső részén található e-mail címre vagy itt, a bejegyzés alatt, kommentben.

Köszönöm.

Sok sikert mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése