2020. február 5., szerda

Csak egyvalaki képes hosszú távon is nyereségesen belőni a meccsek eredményeit: a fogadóiroda!

Igazi gyászidőszak van most a Tippnyerő tippekkel, úgyhogy ilyenkor jó gondolkodni azon, hogy milyen lehetőségek is vannak a kitartó sportfogadó előtt.

Ez az össze-vissza forgatott kérdőjel jól jelképezi a helyzetet itt jobbra, hiszen azt sem tudom, merre van most az előre.

Feltűnt, hogy vannak olyan napok mostanában, amikor szinte minden 1-es tipp nyer az 1,7-es tartományban.

Utánanéztem ennek és mutatom a találati arányokat leíró görbét az idő függvényében az egyes napokon 2019. december 12-től 2020. január 30-ig a Tippmixpro.hu oldalon található bajnoki mérkőzések esetében az 1,65-1,9 hazai ODDS tartományból, minden meccset figyelembe véve:
A kép rákattintva nagyítható, de a lényeg kicsiben is látszik: a 0,6-os (60 százalékos) találati arányt (vagyis a középvonalat) elég sok napon átlépte volna az összes 1,65-1,9-es ODDS-ú bajnoki meccs megfogadása, azaz nyereséges lett volna.

De más napokon meg veszteséges. És mivel az átlagos nyerési arány 60 százalék alatt van, ez összességében veszteséges lett volna.

Tettem pár gondolatkísérletet, hogy mennyit érdemes egy nyereséges nap után várni, hogy újra nyereséges legyen egy nap, de nem jött ki semmilyen értelmes összefüggés. Teljesen egyenetlenül oszlanak el a nyereséges napok, semmiféle szabályszerűség nem állítható fel rá. Semmi.

Már korábban is kísérleteztem azzal, hogy napon belül megpróbálom megsaccolni, hogy a nap nyereséges lesz-e, hiszen az már nagyon régóta feltűnt, hogy vannak napok, amikor minden veszteség valahogy összeér.

A helyzet azonban az, hogy az ingadozás nem csak napok között, hanem napon belül is teljesen rendszertelenül megvan. A nap közepéig mondjuk elérsz nyereséget, majd minden visszafordul és elveszted.


Összességében semmilyen összefüggést nem találtam az idő függvényében, pedig órákig kísérleteztem vele.

Utána elkezdtem kísérletezni a tabellaadatokkal, ha már annyira gyűjtöm őket 2018 óta. Azzal már nem is kísérleteztem, hogy a tabella élén lévő csapatok az otthonukban fogadják a tabella alján lévő csapatokat, mert ezekről évek óta tudom, hogy nagy meglepetéseket képesek okozni, amit nem lehet előre kiszámítani. És persze hosszú távon ezek is veszteségesek, bárkire fogadsz is.

De azt megnéztem például, hogy ha az utolsó 15 bajnoki (vagy nem csak bajnoki) meccsére a hazai és a vendég csapatnak egyaránt 1-et adok, ha nyert, -1-et, ha vesztett és 0-t, ha döntetlent játszott, akkor mi a helyzet a legnagyobb különbségekkel.

Semmiféle értékelhető eredmény nem jött ki, veszteséges mind, bárhogy fogadok is. Persze ez lehetett azért is - nyugtattam magam -, mert a csapatok nem a legjobb és legrosszabb formáikban vannak épp, csak még mindig jelentős a különbség.

Ezért leválogattam azokat a mérkőzéseket, ahol a hazai csapat a csúcspontszámon állt, tehát eddig végig emelkedett, a vendégcsapat pedig fordítva, a legrosszabb teljesítményénél tartott.

Az eredmény: veszteség! Pedig itt minden hazai ODDS legalább 1,65-ös, tehát kis ODDS-okkal nem is foglalkozom egyáltalán.

Utána elkezdtem szűrni arra, hogy a kettő együtt teljesüljön, tehát otthon fogadja a tabella élvonalában lévő csapat a sereghajtót, és közben a hazai csapat csúcsformában legyen, a vendégcsapat pedig mélyponton.

Az eredmény: veszteséges ugyanúgy! Pedig itt már 60 százalékos találati arány elég a nyereséghez.

Bár még kísérletezem tovább más adatokkal is, de a lényeg, hogy arra jöttem rá: a sportfogadásban MINDEN teljesen kiszámíthatatlan. Tényleg semmilyen kapaszkodó nincs! Tök mindegy, mi volt eddig a múltban, az éppen összekerülő csapatok eredménye bármikor, bármilyen meccsen teljesen kiszámíthatatlan, legalábbis az 1,65-1,9 hazai ODDS tartományban.

Nem egészen értem, hogy ez miért van, hiszen már negyedik éve naponta rendszeresen, összességében több ezer órát foglalkozom sportfogadási kísérletekkel, modellezésekkel, számításokkal, de eddig még soha nem jött ki tartósan semmi, bárhogy is próbálkoztam.

Ha bármit is találtam valaha, előbb-utóbb az is bedőlt, valószínűleg azért, mert az eredmények tényleg annyira kiszámíthatatlanok, hogy vele az ingadozás periódusa is teljesen kiszámíthatatlan, így ha valami működött is fél évig vagy egy évig, az is csak egy ingadozás része volt, és megy a veszteségbe hosszú távon.

Mivel már korábban bizonyítottam, hogy a fogadóiroda által kínált ODDS-ok eleve veszteségre vannak hangolva a fogadó számára, azaz nyereségesnek a fogadóiroda számára, ezért azt az egy stratégiát fogalmaztam meg, hogy ebben az erős ellenszélben kell úgy kiválogatni a tippeket, hogy az nyereséget hozzon mégis, bár nyilván erős ingadozások közepette.

Mostanában azonban már kezdek bizonytalan lenni abban, hogy ez állandó logikára épülő stratégiákkal sikerülhet.

Viszont - miközben a tabelladatokkal és az időszakokkal is sok-sok órát kísérleteztem több napon át - nem tudtam nem észrevenni, hogy ebben a fene nagy kiszámíthatatlanságban egyvalaki nagyon is pontosan ki tudja számolni a valós esélyeket.

Ez pedig a fogadóiroda!

Egy meccsre ugyan ő sem lehet biztos a végeredményben, de hosszú távon iszonyú pontosan be tudja lőni, hogy a fogadónak biztosan veszteséges legyen. Egyetlen egy olyan ODDS tartományt sem találtam ugyanis, semmilyen egyéb plusz szűréssel, ahol tartósan veszteséges lenne a fogadóiroda, ezáltal nyereséges lenne a fogadó! Pedig a találati arányok valóban folyamatosan és nagyrészt arányosan nőnek az ODDS függvényében, tehát ebben a kiszámíthatatlanságban a fogadóiroda igenis lát egy rendszert, amit kitűnően be tud árazni, hogy ő még nyereséget termeljen a Te pénzedből, miközben néha igen magas nyereményszorzót ajánl ki.

A Tippnyerő tippek ugye arra épülnek, hogy tippforrások adatainak kombinációjából nyereséges tippeket kreáljak, és ez most éppen vesztésre áll. Bár egyáltalán nem vagyok elkeseredve, tehát nem azért írom ezt a posztot, mert változtatni akarok bármit is, de az tény, hogy iszonyúan zavar ez a veszteség, mely körülbelül december közepe óta érkezett és még ma is tart.

Azt látom, hogy ha már hat tippforrást rakok is egymás mellé, még ők sem tudnak nyereséget termelni, együtt, illetve bármilyen párosítással sem. Pedig mindegyik más logika alapján jósol, megkockáztatom, némelyik hasonlóan komoly matematikai képességekkel is, mint a fogadóiroda. Tehát elvben miért ne működhetne, hogy ezek együttes erejével legyőzzük a fogadóirodát?

Márpedig nem megy.

Az oka egyébként egyszerű: az ODDS-ot a fogadóiroda szabja meg és ő úgy alakítja azt, hogy hosszú távon veszteséges legyen. Tehát ha alkotnánk is egy tök jó rendszert, amelyik hosszú távon az átlagon felüli eredménnyel tudná megjósolni a meccsek végeredményét, azokat a tippeket is a fogadóiroda lecsökkentett, hosszú távon veszteséget hozó nyereményszorzóival játszhatnánk csak meg. Ami kevés.

A Tippnyerő blogot úgy hosszabbítottam meg a tavalyi év végén, hogy egy olyan stratégiát találtam (ez lett az FS stratégia), amely öt hétvégéből négy hétvégén nyereséges volt. Most ezzel szemben az utolsó 20 tippet tekintve 30 (!) százalékos találati aránynál áll, tehát még a januári értékelésben mélypontként remélt 35 százalékos találati arányhoz képest is rontott (58 százalék lenne a nyereségességi határ). Persze ezeket a tippeket már december 26-án kikapcsolta az egyenlegvédelem, így nem jelentek meg a Tippnyerő blogon, de a háttérben követem tovább őket és teljesen meglepő, hogy ennyire lecsökkent a találati aránya, és még mindig tovább romlik. Pedig már lecsökkentettem a felső ODDS határt és megerősítésül bevezettem mellé a Wettpoint.com megerősítését is.

És mégis.

Nyilvánvaló, hogy javulni fog, hiszen hosszú távon az átlagos találati aránya ennél jóval nagyobb, de ekkora ámokfutás akkor is nagyon durva. Még ha nem is fogadom meg pénzzel, de lelkileg akkor is! De ez sajnos része annak a kiszámíthatatlanságnak, amiről beszéltem.

A kísérletezéseim során arra jutottam, hogy most már nyereséges, ha a Forebet.com és a Statarea.com egyaránt 1-es tippje ellenében döntetlenre vagy idegen győzelemre fogadok. Igaz, nem az 1,65-1,9 ODDS tartományban, hanem a hazai csapatnak kiajánlott 2,05 és 2,6 ODDS között. Feljebb is működik, de ott már annyira lecsökken a 2-es ODDS, hogy eleve 2-es esélynek látszik a meccs, ezért keveset fizet. De olyan 2,6 hazai ODDS-ig tartja az idegen és döntetlen oldalon is a legalább 2-es ODDS-ot, amivel már érdemes lehet kísérletezni.

Hát meglátjuk, mi lesz ebből, de az már most látszik, hogy ősszel, amikor felfedeztem őket, a két új oldal 1-es tippjei nyereségesek voltak heteken át, még a Wettpointot sem kellett mellé tenni. Úgyhogy valószínűleg ez is csak egy ingadozás, ami most éppen nyereséges.

Hát majd meglátjuk.

Ezzel az egész blogbejegyzéssel oda akarok kilyukadni, hogy a következő hónapok fogják eldönteni, hogy az az új hipotézisem helytálló-e, hogy nem lehet tartósan nyereséges semmilyen sportfogadási stratégia, ha meg igen, az csak fellángolás, de hosszabb távon az is veszteséges lesz. 

Köztük az én összes stratégiám is.

Bár még javában dúl a tél, de a bajnokságok végéig most pont négy hónap van hátra. Ez kitűnő időszak lesz arra, hogy megvizsgáljam, a tavaly november 9-én bevezetett rendszer képes-e felemelkedésre. Ugyanis, ha igaz az a tétel, hogy egyetlen tippkiválasztási stratégia sem lehet hosszú távon nyereséges, akkor van egy ellenérvem: nálam folyamatosan változnak a stratégiák, hiszen mindig csak az éppen nyereségesek adnak tippet, én tehát nem egyetlen stratégiát használok! (Mégis veszteséges most mind.)

Most már szándékosan nem akarok hozzányúlni a jelenlegi rendszerhez a nyári szünetig, de június közepén értékelem majd a stratégiák 2019. november 9-től hozott teljesítményét, és valószínűleg megszüntetem majd az XD és X2 stratégiákat és csak az XT marad meg a döntetlenből, mert az a rossz szezonokat képes jól átvészelni (a kevés köthető tippszám miatt).

Az 1,7-es stratégia viszont őszintén remélem, addigra összeszedni magát és megváltja a belépőjegyét a jövőbe. Az FS (ez az egyetlen egyedüli stratégia!) viszont megszűnhet, ha így folytatja tovább, ahogy december eleje óta muzsikál.

További változásokon is elmélkedem.

A tabellaadatok gyűjtésének ekkora értelmetlensége nyomán gondolkozom a saját értékelő rendszer és a Wettpoint.com manuális tippgyűjtésének megszüntetésén is, és az Sfstats.net tippje generálásának megszüntetésén is. Helyettük a tippet csak a Bettingclosed.com, a Primatips.com, a Forebet.com és a Statarea.com adná, mert ezekhez csoportosan kinyerhető a tipp, így a napi tippkészítési munka jelentősen, pár percre egyszerűsödne csak, még hétvégén is. Arról nem is szólva, hogy ettől kezdve Ti magatok is bármikor könnyen előállíthatnátok a Tippnyerő tippeket, nem kellene rám várnotok.

Ehhez pont június elején érkezne el az általam minimum szükségesnek tartott fél éves tippmúlt a Forebettől és a Statareától, szóval pont ideális időpont lenne a váltásra és új utak keresésére, melyek kevesebb szívással és nagyobb távlattal kecsegtethetnek majd.

Ez a változás ráadásul kiterjeszthetné a nyerő stratégiák keresését az általam jelenleg kizárólagosan gyűjtött 1,65-1,9 ODDS tartományon kívülre is.

Szóval nyárig már nem változtatok a jelenlegi rendszeren, aztán júniusban pedig meglátjuk, hogy tényleg minden stratégia hosszú távon veszteséges-e a teljes kiszámíthatatlanság miatt, vagy mégsem, illetve hogy merre érdemes tovább fordulni.

De ha netán az derül ki júniusig is, hogy tényleg minden stratégia veszteséges hosszú távon, akkor viszont elszáll majd minden jövőképem...

2 megjegyzés:

  1. Szia Péter! Lusta vagyok előkeresni, de vlamikor ősszel írtam, hogy valahogy meg kellene próbálni elkeseredés nélkül átvészelni a téli időszakot :). Ugyanezt tudom most is javasolni. Persze, ha júniusig tényleg nem kristályosodik ki valami, azt már lehet aggályosnak értékelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kildaros!

      Köszi, ez kedves Tőled! Ha eljutunk odáig, akkor én most azt tervezem, hogy 2020. napnyugta fordulótól 2021. februárig tizedére csökkentem a tétet. Persze ez most csak terv.

      Remélem, most már elindulunk felfelé...

      Szép estét Neked!

      Üdvözlettel:

      Péter

      Törlés