2018. június 13., szerda

Miért nem tudnak nyereséget produkálni a tipsterek?

Amit most írok, az csak egy vélemény. Egyfajta esszenciája mindannak, amit tanultam a sportfogadásról 2016. október 1. óta.

A VIPbetadvice (összefoglaló itt) emlőin nevelkedtem, így már egyből az elején nagyon kritikussá váltam a pocsék tippek és a durva veszteségek miatt. De annyira, hogy ha beütöm a Google-ba, hogy VIPbetadvice, akkor a saját oldaluk után egyből az én kritikus blogbejegyzéseim következnek a találati listában, még a régebbi, Bitpénz blogomról (ami még nem volt még sportfogadásra szakosodva, ekkor a Tippnyerő blog még nem létezett).

Utána jött az Álomtippmix. Teljesen használhatatlan volt, bármilyen módszerrel (egyenkénti tippek, kombi, helyiérték szerinti Martingale). Mivel 100 ezer forintot fizettem a tippekért, ebből nagyon ki akartam hozni valamit, ezért ezzel nagyon sokat kísérleteztem. Például úgy, hogy kiszállni egy veszteségsorozatból, vagy úgy, hogy kiválogatni, hogy mely típusú tippekben a leghatékonyabb, és csak azt megfogadni. De nem működött. Aztán volt még pár fizetős tipster, de már csak kisebb összegeket toltam beléjük, míg végül kikötöttem az ingyenes tipstereknél. Végül pedig visszatértem egy tippfizető közösség tagjaként a fizetős tipstereihez, méghozzá a világ elit tipstereihez, de még velük sem lehet pénzt csinálni sajnos.

Sokat gondolkodtam, hogy ez miért van. Elmondom, mire jutottam.

A gondolatmenetből zárjuk ki a csalókat, akik vagy a múltjuk hamisításával, vagy mások tippjeinek átvételével és továbbadásával foglalkoznak. Ezek a pénzről szólnak nekik, nem a sportfogadásról. És meglepően sokan vannak, többen, mint a becsületesek.

Tehát adott egy őszinte tipster, aki tényleg tippeket ad, mert akár ebből él. Hogy a fenébe nem tud még ő sem nyereséget elérni?

Kiteszi a tippjeit, melyek hol jók, hol nem, de hosszú távon inkább nem, és a tippek veszteséget hoznak. Őt ez egyáltalán nem zavarja, teszi ki másnap és harmadnap is a gyenge tippjeit. Még az olyan is, mint Suregold. De miért van ez?

Mint mondtam, ez a blogbejegyzés csak egy vélemény, de szerintem azért van ez, mert nem értenek hozzá és nem foglalkoznak a sportfogadás matematikai részével sem, miszerint a veszteséget előbb vissza kell hozni és csak utána lesz újra nyereség!

Az lehet, hogy remekül eligazodnak a csapatok között, ismerik az edzőket, figyelemmel követik a híreket, még tán a csapatok motivációit is ismerik. De minden nap úgy raknak ki tippet, hogy szerintük az bejön. Ennek azonban sajnos semmi köze a valósághoz.

Lássuk mindezt kissé részletesebben is!

1. Döntetlen típusú tippek

Vagyis a klasszikus VIPbetadvice. Volt már aki erről másképp gondolkodott, és én tiszteletben tartom a véleményét, de engem még soha senki nem tudott meggyőzni arról, hogy a döntetlenre fogadás hatékony lehet. Tudom, hogy a meccsek kb. 25-33 százalék közötti része döntetlenre végződik, tehát látszólag minden 3-4. tipp döntetlen lesz a sokaságból. Mivel egyenként megfogadni veszteséges, ezért akkor a Martingale módszerrel fogadjuk meg, és máris 4 naponta kasza van. Mindnyájan tudjuk azonban, hogy a döntetlenek eloszlása rendkívül rapszodikus, így hosszabb sorozatok is kifejezetten gyakran kijönnek, azaz több pénzt kell rá tartalékolni, mint egy 4-es veszteségsorozat, ez viszont már megnöveli a befektetés összegét, egyben csökkenti a hozamot, százalékban, szóval nem éri meg. Ráadásul a Martingale módszer wikipédiás leírása nagyon szépen megmagyarázza, hogy a veszteség szinte biztos, ennek matematikai oka van. Ha valakinek egyszer netán sikerül is kinyernie a bankrollját, később biztosan veszíteni fog.

Ezért a döntetlenekre fogadni = veszteség. Biztos. Azt ugyanis, nem lehet megjósolni előre, hogy egy meccs döntetlen lesz, hanem egy sokaság bizonyos elemeire lesz csak igaz a megállapítás, tehát több meccset is meg kell tenni a nyerésért. Ekkor meg már biztos a bukta, Martingale módszerrel és egyenként megfogadva is.

Ázsiai hendikep

Ezen bosszankodtam a legtöbbet, és rájöttem arra, hogy ez csak a fogadóirodának jó. A tipsterek rendbe beszívják a hendikepes fogadásokat, mert még a nagy csapatok is sokszor megelégednek 1-2 góllal, már ha jó védelmet tartanak, tehát ha nem esik be gól nekik, és egyáltalán nem páholják el a gyengébb csapatot. Például a világ egyik legerősebb csapata, a Manchester City a bajnoksága négy leggyengébb csapata közül csak kettőnek rúgott 2-nél több gólt, pedig az ember azt hitte, itt gólzápor lesz (kétszeres kapott gól és háromszoros rúgott gól különbség a gólarányban a csapatok között a Manchester City javára!). Magyarul minden ázsiai hendikep, melyben a gyengébbnek előnyt adunk, akár csak egy gólnyit is, az nem több a szerencsejátéknál. Az meg nem nekünk kedvez, hanem a fogadóirodának.

2,5 gól alatt/felett

2,5 gól körül van az átlagos gólszám egy meccsen, mégsem nyereséges a 2,5 alatti vagy feletti gólszámot megfogadni egyenként, mert az ODDS kisebb, mint 2, tehát hosszú távon biztos bukta. A gólszám, bármilyen meglepő is, egyáltalán nem jósolható előre jól megfoghatóan. Nem egy profi tipster nagy meccsekre bejósol 2,5 gólszámnál többet, de csak 1-2 gól születik. Vagy egy sem. Az adott/kapott gólarányok és a győzelmek és vereségek alapján, egy hétezres meccsszámból próbáltam rengeteg matematikai modellezéssel megjósolni a várható gólszámot. Ezzel heteket foglalkoztam tavaly ősszel, de nem sikerült. Semmiféle nyereséges összefüggést nem találtam. Nem az volt a célom, hogy mindet eltaláljam, hanem csak az, hogy nyereséges legyen. De a tabellahelyezéstől, gólaránytól, győzelmektől, átlagos góloktól, stb. teljesen függetlenül alakulnak a gólok egy meccsen, és ami a legfájóbb nekem, hogy nyereségesen biztosan nem.
Egy ideig kísérleteztem a Goaloo.com előrejelzéseivel is. Ők megjósolják, hogy egy meccsen hány százalék eséllyel várható 2,5-nél több gól. Nos, amikor nulla vagy csak 100 százalék esélyt adtak, csak azokat gyűjtögettem egy darabig, de még azokat sem sikerült nyereségesre belőni.
Egy következő érdekesség, hogy van egy oldal, ahol 40 ezer tippelő robotot gyártottak lelkes informatikusok a 2,5 gól alatt/felett megbecslésére. Tiszta matematika, semmi konkrét esélylatolgatás. Ez a Botprediction.com. Sajnos 30 ezer forintba került egy hónap, mivel előfizetésért adnak csak tippet, de nagyon hamar rájöttem, hogy a robotok ugyan tényleg sikeresek, de csak a múltban, mivel minden tippjük matematikai alapon nyugszik, semmi köze a mérkőző csapatokhoz. A múltbeli siker pedig teljesen független a jövőbeli eredményektől, így ez az egész valójában nem használható semmire. Minden nap más és más robot kerül az élre, és amelyik tegnap sikeres volt, az ma leromlik. Ez végképp bebizonyította a számomra, hogy tisztán matematikai vagy statisztikai alapon nem lehet legyőzni a fogadóirodát, a múltbeli eredmények alapján pedig egészen biztosan nem.

Mindkét csapat rúg gólt

Mint látható, a gólszámok semmiféle módon nem jósolhatóak meg előre, így az sem, hogy azok száma nulla lesz-e egy csapatnál, vagy sem. Pedig a "mindkét csapat rúg gólt" csak egy könnyítés, mert valójában négy kimenetel van: mindkettő rúg, egyik sem, csak az egyik, csak a másik. Utóbbi hármat egy kategóriába gyömöszölve sem lehet nyereséget alkotni, pedig még a gólok számát sem kell megmondani, csak azt, hogy nulla lesz-e vagy sem. Jól megfoghatóan csak egy-két kivétellel jósolhatók meg a csapatok gólszerzései előre, tömegesen egész biztosan nem. Teljesen véletlenszerűen alakul, hogy mindkét csapat rúg-e gólt, erre fogadni egy hazárdírozás az egész. Még a nagy tipstereknek sem megy. De akkor vajon miért csinálják?

1X2

Nos, az 1X2 az egyetlen fogadástípus, ahol látok valami érdemi szakértői lehetőséget. Ráadásul ebben a fogadástípusban mozognak a legnagyobb intervallumban az ODDS-ok és tudvalevő, hogy a mérkőzések nagyságrendileg bő 40 százaléka, azaz közel a fele hazai győzelemmel végződik, a hazai pálya előnye miatt. Rengeteg kísérletezés után rájöttem, hogy kizárólag ez az egyetlen fogadástípus, ahol van értelme szakértelmet keresni. Ha például Suregold 2018. májusi+eddigi júniusi tippjeit nézem, milyen érdekes, hogy csak az 1 és 1X tippjei önmagukban nyereségesek. A baj csak az, hogy átlag minden negyedik nap ad ilyen tippet, és azok átlag ODDS-a is csak 1,57, tehát nem éri meg rájuk várni.

Ezért tetszett nagyon a Freesoccertip.net, ahol a közepes ODDS-ok az 1-es kimenetelű meccsekre hajaztak, ráadásul jó magas ODDS-ok is voltak, de csak addig, amíg pénzzel is bele nem fogtam, mert azóta össze-vissza tippel, gólszámokra meg kombizós tippekre, ami más, mint egész májusban volt.

Ez tette be a kaput és döntöttem el, hogy akkor kínomban saját magam kezdek tippeket gyártani az 1X2 tippek világában (mármint közülük 1 vagy 2, de X semmiképpen!).

Ezekről lesz szó a következő blogbejegyzésemben.

Összefoglalva: a tipstereket azért tartom hibásnak, mert a saját statisztikájukat sem figyelik (szerintem). Ha felelősséget éreznének a tippekért, akkor kis elemzéssel rájönnének, hogy mely tippeket találtak jól el és melyeket nem, és az erősségeikre koncentrálnának. De nem így van. Amikor veszítenek, kitesznek még egy újabb bizonytalan tippet, nem is foglalkozva azzal, hogy a veszteséget mind vissza kell majd hozni a jövőbeli tippekkel. És ha könnyelműen kitesznek egy kockázatos tippet, amely veszít, akkor azt a sportfogadóknak az általában egynél kisebb nettó ODDS-okból kell visszahozniuk, azaz egy vesztést két-három nyerésből lehet csak kompenzálni. Ennél viszont még az is jobb lenne, ha a tipsterek azt mondanák, hogy ma nem adunk tippet, mert nincs jól megfogadható tipp, olyat meg nem adunk, amit esetleg veszteségből kell majd visszahozni. Meglepetésmeccsek így is akadnak bőven, amit meg nem lehet úgysem kikerülni, de ha felelős tipster vagyok, nem tolom még magasabbra a kockázatot, mint amit feltétlenül szükséges bevállalni.

4 megjegyzés:

  1. Ha most leirnam, hogy anno a döntetlen tippjeim kb felet honan vettem, valoszinüleg
    sikitva szaladnal ki a vilagbol:))

    De nem muszaj döntetlenre jatszani, nyereseges duplazashoz eleg kb. 2,25 feletti eredö odds, az meg barmiböl össze lehet hozni, legyen az golarany vagy szöglet, keteselyek, mindkettö rug golt etc. En mostanaban szöglet parti vagyok erösen.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Jamie! Hát minden tiszteletem az eredményeidnek, de nekem eddig még soha semmiből nem sikerült nyereségesnek lenni, és már nem is hiszek másban, csak az 1 vagy 2 kimenetelben. Több százezer forintom bánja a tipstereknél, meg a veszteséges tippjeik miatt másik több százezer a fogadóirodáknál. Örülök, ha Te a 2,25 körüli ODDS-okkal nyereséget érsz el, nekem ez sajnos nem sikerült. Az én tapasztalataim szerint a mérkőzés 1 vagy 2 kimenetelén túl minden más véletlenszerű és csak korlátozottan jósolható előre, nem fogható meg jól. Ha belegondolok egy focista fejébe (jézusom!), akkor mi lehet egy meccsen az egyetlen motiváló erő? A győzelem! Semmi más. Sem az, hogy félidőben ennyi, végeredmény annyi, se az, hogy döntetlen, se az, hogy ennyi vagy annyi szöglet. Nem. Az ő fejében a győzelem van. Szerintem ez az egyetlen olyan tipp, tehát az 1 vagy 2, amelyik találkozik a focista motiváltságával, a többi tippfajta (köztük a döntetlen is) csak lehetőség arra, hogy a fogadóiroda több pénzt akasszon le rólunk. Bocs, ha nem egyezik a véleményünk. :) Szép estét Neked! Üdv.: Péter

    VálaszTörlés
  3. Nincs gond:))
    Az en javareszt döntetlennen alapulo eredmenyeim tizen eve voltak, sok ev kimaradt. Tavaly nyaron kezdtem el ujra fogadasokon agyalni, akkor talaltam az irasaidra is.Probalkoztam a regi szisztemaval döntetlenekre, de nem ereztem öket. Azota probalkozok, keresgelek.Most ugy gondolom, hogy vagy a duplazas 2-es 3-as kötesekben, 2,5-3,0-as eredö oddsal, vagy te 10%-os modszered szolo tippekre lehet a jo irany. Öszi szezonnyitotol tervezem elöben inditani, meglehet parhuzamosan a ket modszert.
    Bizonyos dolgokat talan felreertesz, sok dolgot csak elöben a meccs ideje alatt tudsz fogadni ertelmesen. A szögletre fogadas pld. nem ugy megy, hogy valaki eldönti elöre, mennyi az annyi. Figyeled a merközest, 40-50 perc utan nagyjabol be lehet löni,mi varhato. Mondjuk felidöben a meccs döntetlenre all, volt 4 szöglet, akkor lesz olyan lehetöseg, hogy szögletek szama 7 felett, szorzo 1.4 körül, ilyenekböl kötes.Nagyon nem reszletezem, tippmixen tippmixpron nem sok hasznat veszed.Persze ha mashol is probalkozol, akkor szivesen megosztom a tapasztalataimat, anyagilag jo buli lehet az elöfogadas, raadasul sok vesztes tippet is meg lehet menteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jamie! Köszönöm. Az élő fogadást is kipróbáltam már. Azon kívül, hogy vesztettem vele (kaptam a tippeket), rendkívül zavaró volt, hogy egész este gép előtt kellett lennem, és bármit csináltam éppen, ezzel kellett foglalkozni, ha jött a tipp. Belefáradtam. Mindegy, nem akarom azt mondani, hogy csak az a jó, amit én gondolok, hiszen nyilván vannak, akik sikeresek például az élő fogadásban vagy épp a szögletekben. Én csak a saját véleményem írtam le. Azt viszont továbbra is gondolom, hogy az 1 vagy 2 a legjobban megfogható fogadástípus, mert a csapatoknak is ez a céljuk. Amennyiben úgy gondolod, hogy szívesen megosztanád az élő fogadásos (vagy bármilyen más) tapasztalataidat, kérlek írd meg a peter pont high 111 kukac gmail pont com címre, és szívesen közzéteszem egy posztban, természetesen Rád hivatkozva. Köszönöm a hozzászólást! Üdv.: Péter

      Törlés