2018. július 19., csütörtök

Lesz DNB a Tippmixpro.hu-n

Megkérdeztem a Szerencsejáték Zrt.-t, és azt válaszolták, hogy most valóban csak a vb meccsein volt DNB, de a vb után várható további mérkőzések során is.

A DNB lényege, hogy ugyanúgy a hazai vagy a vendég csapatra fogadunk, mint 1X2 esetén, de ha döntetlen lesz, a tétet visszaadják nyeremény nélkül.

A vb meccsein elemeztem ezt a fogadástípust, és rájöttem, hogy nem sok értelme lesz. Az ugyanis úgy van beárazva, hogy a fogadóiroda felé lejtsen.

Ennek az egésznek az egyik határesete, ha kétesélyt választasz, ekkor mind a hazai/vendég eredmény (amire tippeltél), mind a döntetlen esetén nyersz, ha bejön, csak keveset. Méghozzá annyira keveset, hogy ha néha becsúszik egy ellentétes eredmény, akkor azt nagyon nehezen, több mérkőzéssel lehet csak visszanyerni.

A másik határeset, ha többet kockáztatsz a hazai/vendégre szavazással. Ekkor többet nyersz, de döntetlen esetén elveszted a tétet.

Ha ezt a két határesetet 0-nak és 100-nak tekintjük, akkor ennek a sávnak, azaz a kétesély és a hazai/vendég közötti fogadásnak a 20-50 százaléka közötti nagyságrendet adja majd DNB-re a Tippmixpro.hu a kétesélyhez képest. Persze az esélyesebb irányba mindig csak az alsó határt, vagyis az 1X2-höz képest 75-80 százalékkal kevesebb lesz a nyeremény, cserébe nincs veszteség döntetlennél.

Példa:

  • 1X ODDS: 1,17
  • 1 ODDS: 1,7
  • 1 DNB ODDS: 1,33 -> ((1,7-1,17)*0,3)+1,17=1,329

Itt tehát előnyös, hogy nincs veszteség döntetlennél, viszont a hazai/vendég nyerésre annyira keveset fizet, hogy nem éri meg, csak akkor, ha nagyon jó a tippforrás, és néha döntetlenre végződik a tippje.

Megnéztem az én tippjeimnél a DNB-t, július 13-ig (péntek 13!) zsinórban 18 tippem nyert volna, azonban 1,3-as átlag ODDS-okkal  ez nem lett volna sokkal több, mint a döntetlenek miatti veszteségre újra visszaemelkedő 1,7-es ODDS, ha viszont az ellenfél győz (mint július 13-án), akkor onnan meg már sokkal nehezebb visszajönni a DNB-vel, mint a sima 1-es tippekkel:

  • átlag 1,75-ös 1 vagy 2 ODDS esetén a vesztés utáni második tipp már újra nyereségben jár
  • átlag 1,3-as DNB ODDS esetén a vesztés utáni negyedik tipp hoz csak nyereséget

Ezek alapján nem célszerű preferálni a DNB-t, én egyelőre biztosan maradok a tiszta 1 vagy 2 tippeknél.

Ugyanakkor, ha megnézem a Freesoccertip.net tippjeit, amely egymás után négy döntetlent szedett most össze, illetve hogy nekem is 6 db döntetlen lett az összesen 10 vesztes tippemből, akkor lehet, hogy azért lenne némi keresnivaló a DNB körül is.

(Bár a DNB-t szerintem a Tippmixpro.hu csak kevés meccsre fogja adni.)

2 megjegyzés:

  1. Halihó, élsz még? Vagy csak nyár van? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kildaros! Köszi az érdeklődést! Igen, a hetet egyfajta nyaralással töltöttem, aminek a része volt az is, hogy sokkal több munkám volt a megszokottnál, úgyhogy csak a tippekkel törődtem. A heti összefoglalót sem volt időm megírni, így most két hetet fogok frissíteni. Jó pihit Neked is! Üdv.: Peti

      Törlés