2021. február 1., hétfő

Megszülettek az új stratégiák!

Most egy kicsit hosszabb leszek a szokásosnál, mert sok írnivalóm van. De talán ez nem is baj, hiszen mostanában elég ritkán szólalok meg, jórészt már a pandémia kezdete óta.

Amikor eltűntem 2021. január 3-án azzal az ígérettel, hogy pár nap múlva indulnak az új stratégiák, még fogalmam sem volt, milyen lidérces időszakom következik.

Mivel ezt a blogot elsősorban nem tippadó blognak tekintem, hanem a nyereséges sportfogadás felé vezető útkeresés naplózásának, ezért írnék erről is egy pár mondatot.

Ugye, a Tippnyerő 2-es saját koncepció, mely a mai napig, immáron az egyetlenként kitart a blogomban, 2018. szeptember 1 óta, arra épül, hogy négy tippforrás mely tippkombinációi hoznak nyereséges fogadásokat. A négy közül három tippforrás hatféle tippet adhat egy meccsre (1, X, 2, 1X, X2, 12), a harmadik csak hármat (1, X, 2), plusz mindegyiknél azt, hogy nincs tipp. Ez még nem lenne túl sok kombináció, de én azt is megnézem, hogy mi van, ha egyik vagy másik, netán a négyből három tippforrás tippjeit is kihagyjuk. Oda akarok kilyukadni, hogy így már 49128 variáció jön ki matematikailag, attól függően, hogy 1-re, X-re vagy 2-re fogadsz, illetve figyelembe veszed-e a saját értékelő rendszerem eredményét, továbbá a bajnokságok kezdetén az első hat bajnoki fordulót.

Ez eddig mindig úgy működött, hogy időről időre, ahogy még több adat gyűlt össze, mindig elvégeztem ezt a leválogatást. A fogadóiroda előnyét jól mutatja, hogy mindössze néhány tíz kombináció nyereséges a közel 50 ezer variációból hosszú távon, és még ebből is elbukhatnak bizonyos kombinációk később, hiszen a sportfogadásban mindig minden ingadozik, így ha most valami nyereséges lesz, az is csak egy ingadozás pillanatnyi állapota és az univerzum forog tovább.

Mivel egyre nagyobb terhet jelentett számomra, hogy a négy stratégiából kettőnél meccsenként, egyesével kellett gyűjteni a tippeket, ezért egy nagyon régi elhatározás érett meg bennem, miszerint áttérek arra, hogy mind a négy tippforrásom tippjei tömegesen előállíthatók legyenek, anélkül, hogy meccsenként bármilyen adatot kéne gyűjteni.

Viszont amikor január 3-án optimistán úgy gondoltam, hogy csak néhány nap választ el attól, hogy áttérjek a - kis túlzással - "egyklikkes" tippkinyerésre, egyik legnagyobb tévedésembe botlottam...

Szívások

Mivel váltanom kellett, ezért el kellett hagynom két tippadót, a Wettpoint.com-ot és az Sfstats.net-et (utóbbinak meccsenként magam képeztem a tippjét), mert az ő tippjeikhez meccsenkénti adatgyűjtés szükséges. Helyüket a Statarea.com és a Forebet.com foglalta el, szerencsémre kettőjük közül a Forebet - az Sfstats.net-hez hasonlóan - csak 1-X-2 tippeket ad, kétesélyt nem, így a rendszert nem kellett átalakítani, csak a Wettpointot a Statarea tippjeire cserélni, az Sfstats.net-ét pedig a Forebetre. E két új oldalról már 2019. december 9-e óta gyűjtöttem a tippeket, így amikor nekiugrottam az új nyereséges tippkombinációk utáni kutakodásnak, már 40 ezer meccsről volt tippem a két újabb tippforrásról is.

Beletettem tehát ezeket a kis rendszerembe, ez azonban annyira lelassította az általam naponta használt Libre Officet-t, amelynek ráadásul a nagy adatbázisoknál egy váratlan programbezáródási hibája is van, hogy nem tudtam vele kinyerni az eredményeket. Ez a kis munkafüzetem ugyanis az összes tippkombinációra, meg a saját értékelő rendszer figyelembe vételére (igen /nem) és az első hat bajnoki fordulóra nézve (igen/nem) kiszámolja az összes előforduló variáció eredményét.

Nem csak a számítógépem lassú ehhez, hanem a Libre Office sem bírta, ezért Microsoft Excelbe menekültem. Ez már legalább nem omlott össze, viszont képtelen volt frissíteni a cellaadatokat. Egy képletet tartalmazó cella adatát csak akkor volt hajlandó frissíteni, ha egyenként frissítettem a cellát, még a csoportos frissítés sem segített. Mivel az élő frissítés volt beállítva, kis kísérletezés után feladtam.

Egyetlen lehetőségem volt még régről, egy kisebb tudású táblázatkezelő használata, mely évekkel ezelőtt már kimentett egy ilyen helyzetből. Ez lett a Gnumeric, mely sokkal kevesebbet tud, emiatt fapadosabb, mint a Libre Office vagy a Microsoft Excel, viszont azt kifogástalanul megcsinálja.

Hát ez a program mentett meg, különben nem lettek volna új tippkombinációk!

Szerencsére ez a program teljesen megbízhatóan működött, de a gépem lassúsága és a nagy terhelés miatt csak jelentős várakozásokkal lehetett frissíteni az adatokat. Egy adatváltoztatás után, mellyel haladtam az összes tippkombináció kinyerése felé, kb. háromnegyed órát kellett várni, mire a rendszer kiszámolja és visszatér a látszólag lefagyott állapotából. Ilyen volt egy sima tömeges adattörlés is, mielőtt az újat beillesztem.

A lényeg, hogy ezt napokig csináltam, sokszor éjszakákon át. Ülve aludtam a gép előtt, néha megébredtem, és amikor láttam, hogy dolgozhatok az adatokkal, akkor folytattam, majd ahogy a Gnumeric elkezdett velük újra számolni, aludtam tovább.

Amikor ez meglett végre, kb. január közepére, akkor nekiálltam megképezni a megtalált nyertes tippkombinációk tippjeinek kiválasztását, hogy stratégiákba kerülhessenek. Ezt már újra a Libre Office-ban csináltam, és azért, hogy ne omoljon össze a Libre Office, ezres csoportokban haladtam a függvénymentesítéssel a 40 ezres állományban, melynél a függvények helyére azok értékei kerültek véglegesítésre (ezzel jelentősen csökken a gép terhelése, mert nem számolja újra a függvényeket). Itt egy-egy ezres csoport értékké alakítására kb. 9 percet kellett várni.

Később kiderült, hogy valamit elrontottam, ezért az egészet újra kezdtem és végigcsináltam a 40 ezer meccses adatbázison, ezresével haladva még egyszer.

Nyugodtan mondhatom, maga volt a pokol. 

Ezt csak azért írtam le, hogy egyértelmű legyen, egyhamar nem lesz ilyen további tippkeresés, azokkal kell beérni, amiket most találtam.

Aztán véglegesítettem a stratégiákat, megcsináltam hozzá egy vadonatúj rendszert, ezzel szintén heteket dolgoztam, beleértve január utolsó hétvégéjét is, hiszen meg kellett csinálnom az egyes stratégiák adatbázisát és a weblap HTML kódjának előállítását is, mellyel emberi tévedés nélkül tehetem ki az új meccseket és a régiek eredményeit a Tippnyerő blogra és küldhetem ki a hírlevélbe.

Most, hétfő estére végeztem is vele, már csak a stratégiák oldalának kialakítása várat magára, ami még ma meglesz várhatóan, de addig is ide is leírom az új rendszer egyetlen mai tippjét:

20:30 Hannover - Osnabrück, tipp: 2, ODDS 4,8 - ez tehát egy ellenfogadásos stratégia, magas ODDS-al.

Az új rendszer alapjai

Mivel először volt lehetőségem a teljes 40 ezres meccsadatbázisban keresni, amelyet 2019. december 9-e óta gyűjtöttem (a korábbi kereséseket ugyanis csak az 1,65-1,9 ODDS-ú meccsekre szűkítettem le), ezért különösen kíváncsi voltam, mit találok.

Kis elmélkedés után végül úgy döntöttem, hogy nem csak a teljes adatbázisra nézve keresek nyereséges stratégiákat, hanem ODDS sávokban külön-külön is.

Így a teljes adatbázis mellett külön-külön elvégeztem a keresést az alábbi ODDS tartományokban is, ahol a hazai vagy idegen csapat közül mindig a kisebb ODDS-ra vonatkozik a sáv:

  • 1,25-1,5 ODDS között,
  • 1,5-1,75 ODDS között,
  • 1,75-2 ODDS között,
  • 2-2,25 ODDS között,
  • 2,25-2,5 ODDS között,
  • 2,5-2,75 ODDS között.

Mivel az új rendszerben nem lesznek ODDS szerinti megkülönböztetések (eddig az összes Tippnyerő stratégia csak valamilyen ODDS tartományra szűkítve adott tippeket), ezért azt találtam ki, hogy az egyes ODDS tartományokat a stratégiák százasonkénti csoportja fogja jelképezni (erről mindjárt lejjebb).

A régi rendszerből átvettem azokat a stratégiákat, melyek az új rendszerbe is beleillettek, azaz nem igényelték a Wettpoint és az Sfstats.net tippjeit, nem igényelték a saját értékelő rendszeremet és az első 6 bajnoki fordulót sem szűrték (hiszen ilyen opciók ezentúl nem lesznek). Ezek azonban a jövőben is megőrzik az eredeti ODDS tartományukat az 1,65, illetve 1,75 vagy 1,9 ODDS között.

Ezek eredeti számozását meghagytam, így mivel ezek a stratégiáék a 127, 166, 174, 223 számokat viselték, ezért az új stratégiák számozását 300-tól indítottam. Ezáltal ha 300-as sorszámúnál kisebb stratégiával találkoztok (vagyis ezzel a néggyel), akkor az egy régi stratégia még az előző rendszerből.

Az új stratégiák az alábbi sorszámozásúak:

  • 1,25-2,75 ODDS között 300-zal kezdődik a stratégia száma,
  • 1,25-1,49 ODDS között 400-zal kezdődik a stratégia száma,
  • 1,5-1,74 ODDS között 500-zal kezdődik a stratégia száma,
  • 1,75-1,99 ODDS között 600-zal kezdődik a stratégia száma,
  • 2-2,24 ODDS között 700-zal kezdődik a stratégia száma,
  • 2,25-2,49 ODDS között 800-zal kezdődik a stratégia száma,
  • 2,5-2,75 ODDS között 900-zal kezdődik a stratégia száma.

Mint látható, 1,25 ODDS alatti stratégiákkal nem akartam bíbelődni, mert egyetlen veszteséget csak nagyon sok nyereség tud visszahozni, 2,75 ODDS felett pedig már nem találtam stratégiát. 

Mivel az eddigi stratégiák kivétel nélkül bajnoksági meccsekre épültek, az újak pedig nem feltétlenül, ezért ígértem azt is, hogy megkülönböztetett figyelemmel követem a bajnoksági meccseket a jövőben (is).

Ezért az új stratégiák közül páros számúak lettek azok, melyek csak bajnoksági mérkőzéseket tartalmaznak, és páratlanok azok, melyek bajnokságit is és nem bajnokságit is, vegyesen. (Olyanban nem gondolkodtam, hogy csak bajnokságon kívüli meccsek, mert azokban már végképp nem hiszek.)  

Tehát pl. 301-es stratégia jelentése: 1,25-2,75 ODDS között, nem csak bajnoksági meccsek. Az 520-as stratégia jelentése 1,5-1,75 ODDS között, csak bajnoksági meccsek.

A nem bajnoksági meccseknél is feltétel lesz azonban, hogy a csapatok neve benne legyen a csapatszótárban, azaz a csapatnak élő bajnokságban kell lennie, csak akkor nem bajnoksági meccset, hanem éppen nemzetközi, barátságos vagy kupameccset játszik.

Az új rendszer alapjainak leírása után jöjjön a legérdekesebb rész, hogy miket találtam!

Milyen új stratégiákat találtam?

Igazából részben megleptek az eredmények, de valószínűleg csak azért, mert eddig sosem tekintettem át a teljes ODDS tartományt.

A régi rendszerből átvett négy stratégia mellé - mérlegelés alapján - további 74 olyan stratégiát találtam, mely érdemes lehet a követésre, mert nyereséges és folyamatosan új egyenlegcsúcsra tud kerülni, azaz nyereségessége nem csak egy egyszeri kivétel volt. Egyébként csak kevés stratégiát dobtam ki a kívánatosnak minősített, legalább 10 százalékos ODDS tartalékos stratégiákból, azaz - a bajnoki meccseket, mint opciót az eddigi saját stratégia helyébe léptetve, a bajnokságok első 6 meccseit, mint opciót pedig elhagyva, így összesen csak 24564 kombináció közül - mindössze 118 kombináció, azaz stratégia érte el a legalább 10 százalékos ODDS tartalékot hosszú távon, vagyis az összes lehetőség 0,5 százaléka sem! Ezek közül azokat dobtam ki, összesen 44 stratégiát, amelyek nem tűntek megbízható stratégiának, mert kifejezetten arra építettek, hogy egy vagy több tippadó egyáltalán  nem ad tippet arra a meccsre. 

Szóval 74, plusz a régi rendszerből 4, azaz összesen 78 stratégia versenyez egymással 2021. február 1-től, és ahogy írtam, egyhamar ez nem fog bővülni, mivel iszonyú számítási kapacitást igényel a nyereséges kombinációk kinyerése, főleg, hogy az adat csak egyre több lesz az idő előrehaladtával.

A teljes adatbázison, azaz az 1,25-2,75 ODDS tartományon (300-as stratégiák) 23 stratégiát találtam. Ezek döntő többsége (17 darab) döntetlen stratégia, meg van még négy hazai és két idegen nyerésre tippelő stratégia, mindegyik az esélyesebb csapatra értve a mérkőző felek közül.

Az 1,25-1,5 ODDS tartományban (400-as stratégiák) 15 stratégiát találtam, teljesen meglepő módon egy sincs köztük, melyen ilyen kis ODDS-nál a hazai vagy idegen, de az esélyes csapatra fogadva tartósan nyereséget találtam volna. Pedig itt még többször nyernek a fogadóiroda ODDS-a szerinti csapatok. 11 döntetlen stratégiát, három idegenre ellenfogadásos (azaz a fogadóiroda szerinti kisebb ODDS alapján esélyesebbel ellentétes csapatra fogadó), és egy hazai ellenfogadásos stratégiát találtam.

1,5-1,75 ODDS között (500-as stratégiák) mindössze négy stratégiát találtam, ami jól jelzi, hogy innentől felfelé már sokkal kiszámíthatatlanabbak a kimenetelek, ebből kettő döntetlen, kettő idegen csapatra ellenfogadásos.

1,75-2 ODDS között (600-as tartomány) öt stratégiát találtam, három döntetlennel és itt először két esélyes idegen csapatra fogadó stratégiát.

A 2-2,25 ODDS közötti tartományban (700-as stratégiák) mindössze három nyereséges stratégia volt, kettő döntetlen és egy idegenre ellenfogadásos.

2,25-2,5 ODDS között (800-as stratégiák), igazi piaci rést leltem, 20 stratégiából 16 döntetlen, és két-két esélyesebb csapatra tippelő hazai és idegen stratégiát. Érdekes, hogy csak 1,75 ODDS felett találtam nyerő stratégiát az esélyesebb hazai vagy idegen csapatok nyerésére, ami jól mutatja a sportfogadás kiszámíthatatlanságát (hiszen csak legalább ilyen magas ODDS-al lehet visszahozni a veszteségeket). 

Végül 2,5 ODDS felett alig volt meccs, így ezek közül négy nyereséges stratégiát találtam, mind a négy döntetlen.

Vagyis egyértelművé vált, hogy a Tippnyerő tippek a jövőben elsősorban a döntetlenekről fognak szólni, a 78-ból 56 stratégia ilyen (72 százalék), az ellenfogadásosakból 9 született (11,5 százalék), ebből hat az idegen csapatra tippel, három a hazaira, míg az esélyes csapatokra tippel 19 stratégia, arányuk 24 százalék, ebből 7 a hazai, 6 az idegen csapatra.

Új portfóliók

A fentiekből látszik, hogy végleg szakítottam minden hagyománnyal, hogy 1-1 stratégiát kiemeljek, az SFX volt az utolsó ilyen. Mostantól már csak portfóliók lesznek, méghozzá az alábbi neveken:

  • 12: ez az esélyes hazai csapatra tippelő stratégiák portfóliója, az 1,7 stratégia utódja, egyben kibővülve más ODDS tartományokkal és az esélyesebb idegen csapatokra történő fogadásokkal is.
  • XT: változatlan formában megmarad, a 74 új stratégiával kibővülve is, ez a hármas kötéses döntetlen portfólió. Sokat kísérleteztem vele az új stratégiákkal is, és az jött ki, hogy ha megtartom az eredeti koncepciót, az változatlanul nyereséges az új stratégiákkal is. Ez alapján remélem, végleg bebizonyosodik a jövőben, hogy találtam egy olyan nyereséges piaci rést, amit a fogadóiroda nem fedett le. Az XT amúgy a legrégebbi stratégiám, 3 hónap múlva két éves lesz, és még mindig nyereséges, épp most 12 egységnyi tétre van lemaradva a történelmi csúcsától és 2019. május 1-i éles indulása óta 178,7 egységnyi tét nettó nyereséget termelt a mai napig az induláskor 150 tét egységes bankrollból, soha el nem veszítve azt, azaz több mint megduplázta azt egy és háromnegyed év alatt. Úgy kalkuláltam, hogy továbbra sem éri meg kettes kötésekkel játszani, viszont ez a hármas kötés ez teljesen ideálisnak látszik, és a fogadóiroda sem tudta eddig legyőzni.
  • XD: ez lesz (marad) a döntetlen stratégiák portfóliója azzal, hogy élesedik, azaz ugyanúgy küldeni fogom a tippjeit ezentúl. Innen válogat az XT is tippeket (az XT-be az a hármas kötés kerül be, mely egy napon belül, tehát nálam reggel 6-tól másnap reggel 6 óráig egy stratégiától származik). Az XD-be, talán a fentiek után nem meglepő, mivel rengeteg stratégia lesz benne, egy napra is olykor sok tippel kell készülni, lejjebb ezekről is ejtek szót.
  • E12: ez az eddigi E1 ellenfogadásos, azaz a fogadóirodával szembemenő stratégiák portfóliója, kibővülve az idegen csapatra fogadó stratégiákkal is.

Valamennyi portfólióban megmarad az egyenlegvédelem, ami röviden azt jelenti, hogy mindig csak olyan stratégiák adnak tippet a portfóliókból, amelyeknél az utolsó húsz tippje esetében mindegyiknél az azt megelőző húsz tipp alapján átlagban (tehát végső soron az utolsó 40 tippre nézve) nyereséges a stratégia, vagyis az átlagos nyerő ODDS-ának (azaz csak a nyerő meccsek ODDS-aival számolva az összes nyert meccs esetében, hiszen csak ez hozza vissza a veszteségeket, az összes ODDS önmagában nem) reciproka feletti találati aránnyal bír. Mivel itt most több ODDS tartományból érkeznek stratégiák, ezért mostantól már nincs egységes nyereségességi határ az egyes portfóliókra nézve, hanem minden stratégiának a saját nyereségességi határát figyeli a rendszer, nem pedig portfólió szinten, mint eddig.

Korábban ígértem, hogy felülvizsgálom, hogy a 20+20 mérkőzést alapul vevő egyenlegvédelem a legoptimálisabb-e, de erre sajnos nem volt időm a fentiek miatt, így erre később térek vissza. Egyelőre tehát marad a 20+20-as rendszer.

Az új portfóliók legfontosabb adatai az eddigi múltból, bankrollok, tétkezelési stratégiák

induló statisztikák: 12 XT XD E12
bankroll egységnyi tétben 58 258 279 96
bankroll növekedés az eredeti hányszorosára egyenlő téttel (beleértve az eredeti bankrollt is) 4,24 4,11 5,39 4,54
bankroll növekedés az eredeti hányszorosára sávos téttel (beleértve az eredeti bankrollt is) 7,29 8,14 22,62 8,15
hónapszám 30,42 29,73 30,23 30,72
találati arány 49,95% 4,83% 33,62% 26,19%
átlagos nyerő ODDS 2,20 32,49 3,36 4,53
ODDS tartalék 10,07% 56,91% 13,01% 18,63%
nyerési arány tartalék 4,57% 1,75% 3,87% 4,11%
max. tét egy nap 28 64 158 25
max. veszteségmélypont, egységnyi tétben 29,16 193,795 120,3 70,6
összes tét 1903 1412 9607 1825
visszalépések előző sávba sávos tétnél 0 0 (1 határeset) 0 1, de utána tovább nőtt a négyszeresére

Mint látható, jelentősen megnőtt a bankroll igény a döntetlen és XT portfóliókban, a jelentős számú napi tét és ennek hatására az elszenvedett veszteségek miatt (az XD-ben napi 158 tét is előfordult, ez nem ennyi fogadást jelent, hanem azt, hogy a tippeken összesen ennyi tét volt a maximum egy nap, azaz egy meccsre több tétet is kellett adni, mert több stratégia javasolta). Minden portfólió egyesített bankrollja tehát összesen 691 egységnyi tétes, azaz 100 forintos egységnyi tétnél is 69100 forint. De hát ezt hozta ki a matek, és én úgy gondolom, ez megnövelt biztonságot jelent, mivel a pandémia óta jóval kevesebb a tipp.

Ha egyben kezeljük az összes (mind a négy) portfóliót és annak bankrollját, akkor a 691 egységnyi bankrollból 4,7-szeres növekedés történt volna egységes téttel megfogadva a tippeket és 13,91-szeres növekedés sávos téttel 30,72 hónap alatt. (Azért 30,72 hónap, mert a régi rendszerből átvett négy stratégia régebbi adatokkal rendelkezik, mint 2019. december 9.)

Azzal együtt az biztos, hogy mostantól sokkal több Tippnyerő tipp várható, ami szintén célja volt a megújulásnak, nem csak a kisebb munkamennyiség a tippekkel.

Fontos azonban megjegyezni, hogy ezek az eredmények egyenlegvédelem nélküliek, mert nem tudom pontosan modellezni, hogy azzal együtt hogyan szerepeltek volna. Ezáltal a megjelölt bankrollok valószínűleg magasabbak a szükségesnél. 

A másik, amit tudni kell még, hogy az 12 és E12 portfóliókból minden nyereséges stratégia ad tippet, de az XD (és ezért XT) portfóliókban az 56 stratégiából csak a legnyereségesebb 10, ami szintén beleszól a bankroll igénybe és a legmagasabb napi tétszámba. Ugyanakkor ezekkel nem tudok számolni, így maradnak az eredeti eredmények szerinti bankroll értékek, ami jelentős biztonsági tartalékot jelent emiatt!

A stratégiák számozása az ODDS tartomány szerint, illetve a páros-páratlan számmal annak megjelölése, hogy bajnoksági vagy nem csak bajnoksági-e egy stratégia, így együtt sokféle variációt ad a Tippnyerő tippek követőinek a tippek szerinti választásból, mely szintén más (kisebb) bankroll igényt tehet szükségessé.

Mostantól valamennyi portfólióban a stratégia száma mellett szerepel majd, hogy az hányadik a pillanatnyi nyereségességi rangsorban.  

A meccsek eredményeiben pedig áttérek az 1-1 típusú megjelenítésről az 1 - 1 típusúra, ahogy azt általában más weboldalak is feltüntetik. Ennek előnye, hogy aki leszedi a weblapról és formázza a Tippnyerő tippeket, az nem fog azzal találkozni, hogy a táblázatkezelő szoftvere a 0 gólt nem tartalmazó eredményeket dátumra cseréli (pl. 2-1-ből február 1-et csinál a rendszer).

A sávos tét, mint tétkezelési stratégia is jól vizsgázott volna. Az XT-nél egy határeset volt, amikor napon belül elvileg vissza kellett volna lépnie az előző sávba, de mivel én egy nap összes tippjét egyszerre fogadom meg, és az ominózus nap végére viszont a stratégia magabiztosan a sávban maradt volna végül, ezért nem léptettem vissza és ez a későbbre nézve is jó döntésnek bizonyult volna.

Az ellenfogadásosnál viszont (mivel ott értelemszerűen nagyok az egyenlegugrások) egyszer tényleg vissza kellett volna lépni, de utána ismét nyereségbe fordult volna a stratégia és végül tovább nőtt volna az egyenleg a visszacsökkenés ideji egyenleg négyszeresére, és ott már nem lett volna több visszalépés.

Egyelőre ennyit akartam írni a mától élő új stratégiákról. Mivel maratoni poszt lett, ezért majd később írok még további gondolatokat az újdonságokról, mára legyen elég ennyi.

A stratégiák oldalait még alakítom, illetve az esetleges anomáliákat folyamatosan figyelem és javítom, hamarosan pedig folytatom az elmélkedést az új stratégiákról itt, a blogon.

Addig is, sok sikert kívánok mindenkinek az új stratégiákkal!

Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése