2019. július 12., péntek

Ezért nem hiszek az elemzésre épülő sportfogadásban

Elismerem, hogy éles volt a helyzet a hétvégi Philadelphia - Orlando meccsel, amit ráadásul az idegszálak erősebb feszülése érdekében egy nappal későbbre raktak szombaton a rossz időjárás miatt. Előtte szinte minden fontos hétvégi tipp elment, viszont volt egy reménysugár, ha netán ez a meccs döntetlen lesz, akkor nem csak minden eddigi veszteséget visszaszerez, de még új csúcsra is kerül a teljes sportfogadási egyenlegem. Ezt a meccset ugyanis 14 stratégia javasolta a két, egyes kötéses portfóliómban, így 14-szeres téttel tettem meg.

A 2019. július 1-jén indult változásoknál jobb indulásban reménykedtem: az egyenlegem bő 30 százalékát elvesztettem az első héten (a még folyamatban lévő tippekre leadott pénzzel együtt), ami ráadásul még fájdalmasabban érintett, hiszen a megfelelő mennyiségű bankroll nem állt rendelkezésemre, így már önmagában a kezdő bankrollt is a jelenleg rendelkezésre álló pénzből akarom felhizlalni. (Ha megfelelő mennyiségű bankrollom lett volna, akkor csak 15 százalék lett volna a veszteség.)

Bár a DD és a D2 stratégia is új csúcsra került szombat délután az induláshoz képest, de utána jelentős összegbe kerültek a fogadások a hétvége további részében és ez nagyon levitte volna az egyenleget, ha netán mind elveszteném. S bár voltak nyerések, de a teljes egyenleg tekintetében igazából vesztésre álltam a július 1-i nyitó egyenleghez képest.

És ekkor jött a Philadelphia - Orlando meccs, pontosabban már csak ez az egy volt függőben. Én a Tippnyerő 2-es verziójú tippek óta nem nézek rá a meccsekre a tipp előtt, tehát semmilyen emberi mérlegelés nincs benne. Az elvem arra épül, hogy ha egyszer ez a típusú leválogatás sikeres volt a múltban egy teljes éven át, akkor bízok benne a jövőre nézve is, bár tudom, hogy a befektetésekben, a sportfogadásban pedig különösen nem jelent semmilyen garanciát a múlt a jövőre nézve, vagy legfeljebb csak nagyon korlátozottat.

És akkor elindult az utolsó, függőben lévő meccsem vasárnap délután, ez a Philadelphia. Nem szoktam végigizgulni a meccseket, főleg a kritikusokat nem, pont azért, hogy ne legyek 90 percig stressz alatt, van elég stressz az életemben enélkül is, de itt beizzítottam az Eredmények.com mobilalkalmazását, mely még hangjelzést is küld, ha gól van.

És amikor először ránéztem a meccsre, az ötödik percben, már vezetett a Philadelphia! Ekkor néztem rá először a háttéradatokra és szomorúan nyugtáztam, hogy te jó ég, hát hová pakoltam én 14 ezer forintot?  A Philadelphia az első, az Orlando a tizedik a tizenkettes tabellán, ráadásul a listavezető otthonában játszanak. A Philadelphia bő egyharmaddal több gólt rúgott, mint az Orlando, de csak ugyanannyit kapott, mint a jelenlegi ellenfele, 10 győzelem és 5 vereséggel szemben az Orlando csak 6 győzelmet és 9 vereséget produkált. Az egymás elleni meccsükből az elmúlt egy évben négyből háromszor a Philadelphia győzött, még idegenben is, egyszer pedig döntetlen volt. Mindössze három napja játszottak az Orlando otthonában, amit így idegenben 3-1-re nyert a Philadelphia. Most pedig az első négy percben már vezet a Philadelphia, ráadásul hazai pályán.

Nincs az az elemző, aki erre a meccsre döntetlent vagy vendég győzelmet jósol!

Ha bárki nekiáll elemezni ezt a meccset, tutira a Philadelphiát hozza ki győztesnek, hiszen három napja még idegenben is győzött az Orlando ellen. Egy magára valamit is adó elemző nem vállal be ilyen múlt után, ilyen tabella eredményekkel egy döntetlent vagy egy Orlando győzelmet!

És itt bukik el nálam ez az egész emberi érzésekkel felépített elemzésre épülő sportfogadás! Kezdetben az tűnt fel, hogy az Orlando nem kap több gólt, tehát jól védekezik, mert az első félidőben három lövés is eltalálta az Orlando kapuját, míg ők csak egyszer adtak munkát az ellenfél kapusának.

Végül a második félidőben a 67. percben meg is jött a felmentés: Orlando gól a Philadelphiának, 1-1! Persze imádkoztam, hogy így maradjon, de tudtam, hogy sok még az a fél óra, ami hátravan. És tényleg! 14 perc múlva az Orlando szerzett vezetést, 1-2! Ha a Philadelphia szerzett volna előbb gólt, elvesztettem volna minden reményem, hogy az Orlando a maradék kb. negyedórában kiegyenlít, de a Philadelphiáról valahogy úgy éreztem, lehet bennük annyi szufla az otthonukban listavezetőként, hogy legalább döntetlenre kimentik a meccset. Kilenc perc múlva, a meccs 90. percében sikerült is, 2-2!

Ettől kezdve azon imádkoztam, hogy így maradjon, és szerencsére így maradt. Vagyis nyertem 54 ezer forintot és ezzel új csúcsra került az egyenlegem. A párom fiókjában ezzel pár száz forint híján vissza is szereztem minden elvesztett pénzt, amit 2016 óta beletoltam (az enyémben erre még várni kell).

Ez a meccs egyáltalán nem volt esélyes a döntetlenre, közel 4-es volt a döntetlen ODDS a Tippmixpro.hu-n, és mégis az lett!

Ez is megerősítette bennem, hogy nincs helye a racionalitásnak a sportfogadásban. Nem számít, mit mondanak az elemzők, mire tippel a fogadóiroda az ODDS-okkal, tök mindegy, hogy három napja ugyanaz a két csapat mit játszott.

Azt kell keresni, ami egy bizonyos (korábban nyereséget hozó) feltételeknek megfelelő meccs és bizony pakolni kell a tippeket folyamatosan. Ez lehet a siker titka, nem pedig az egyenkénti emberi döntésen alapuló esélyelemzés.

Egyébként lehet mondani erre az egészre, hogy véletlen volt. Hogy éppen bejött. Csakhogy a DD stratégia a jelenlegi tippkiválasztással egy éven át, 2019. július 1-ig 54-szer döntötte (volna) meg az előző egyenlegcsúcsot és került (volna) új csúcsra (július 1 óta pedig további kétszer), a D2 pedig 98-szor (július 1. óta pedig további háromszor). Egyenlő összegű téttel (1000 forinttal) megfogadva a DD stratégia egy éven át, 2019. június 30-ig 50 ezer forintról 162 ezer forintra küzdötte volna fel az egyenleget, a D2 pedig 50 ezerről 535 ezerre! Ja és mindezt 816, illetve 1624 meccs után!

Végül mindezt ráadásul az online világban gyengébb ODDS-okat adó Tippmixpro.hu-n!

Véletlen fellángolás lenne csak, és tartósan ez is veszteségbe fordul majd?

Hát meglátjuk. Természetesen bekövetkezhet ez a verzió is.

De akkor az alábbi, egy éves egyenleggörbék trendjeinek kéne megfordulniuk.


És ebben most valahogy nem hiszek. Majd hiszek akkor, ha bekövetkezik.

Egyébként amióta 2019. január 6-án újra rátaláltam a tavalyi sikertelenség miatt abbahagyott (hát persze, mert utólag rájöttem, hogy egy nagyon kevés adatot tartalmazó múltbeli adatbázis még szinte semmit sem ér a sportfogadásban, és tavaly ebből akartam nyerni - hát ez nem megy) ... szóval amióta újra rátaláltam a Tippnyerő 2-es stratégiámra, valahogy jobban bízom abban, hogy sikerülhet nyereséget elérnem.

Eleinte ezt elsősorban a döntetlen stratégiáktól reméltem, hiszen a múltbeli adatok alapján messze ezek hozták volna a legnagyobb nyereséget. Azt láttam azonban, hogy ezekből nem valósulhat meg a nagy álmom, tehát a viszonylag hamar, azaz néhány hónap alatt viszonylag nagyobb, azaz néhány százezres nyeremény, természetesen viszonylag szerény, azaz legfeljebb néhány tízezres kezdőtőkéből.

Az események azonban érdekes fordulatot vettek. Valamikor tavasszal jelentkezett egy kedves Olvasóm, Laci, aki ha jól emlékszem pusztán a februári tippjeimből 10 ezer forintból 1,7 milliót hozott volna össze egyetlen hónap alatt.

Bár nem árulta el, mindezt hogyan tette volna, csak annyit árult el, hogy a csoportokban nyerés a titka a felívelésnek. El is kezdtünk egy közös kísérletet élesben, Laci azonban kisvártatva eltűnt, azóta nem jelentkezik. Én viszont csak ekkor kezdtem el agyalni, vajon hogyan csinálhatott ugyanezekből a tippekből másfél millánál is többet egyetlen hónap alatt? Persze mindenféle a kombinációs kötések ugrottak be, de ezeket megvizsgálva nem tűnt nyereségesnek a dolog.

Viszont meglepett a nyereségessége a kettes, és még inkább a hármas kötéseknek. Emellé egy szerencsés időpontban (egy ártatlan fürdés közben!) kitaláltam a sávos tétkezelési stratégiát, ami egy jó stratégia esetében rengeteget lendít az egyenlegnövekedésen, így végül ezeken az alapokon indult el az XT kötéses stratégia, ahol 19 ezer forintból 122 ezret csináltam egyetlen hónap alatt, mindezt a Tippmixpro.hu-n!

Ekkor már kifejezetten ezt kerestem az összes nyereséges stratégiában, és a június 2-től indult hosszas kísérletezgetés után végül így született meg az új D2 és vele kötéses változatban az új X2 stratégia június 28-ra, melyekben már nem csak döntetlen, hanem magas ODDS-ú idegen győzelem is helyet kap, és ezek a tervek szerint el is indultak 2019. július 1-től. A kísérletezgetések és a megvalósítás is egy teljes havi kőkemény munkámba került (hiszen a weboldalra és a hírlevélbe kerülő tippek HTML alapon képződnek táblázatkezelőben), de úgy érzem, megérte, mert nem lehet már ennél is nyereségesebb stratégiákat találni, én legalábbis nem látok a jelenlegieknél tartósan nyereségesebb lehetőséget már, így nem is folytatom az útkeresést, helyette a jelenlegieket szeretném folyamatosan felügyelni és gondozni.

Korábban folyamatos és rendszeres volt az az élmény, hogy ha találok is valamilyen nyerő stratégiát, az leromlik, ahogy pénzzel kezdem megfogadni. Ez volt az általános. Az első eset, hogy ez nem így van, azóta van, hogy a Tippnyerő 2-es verziójú tippekre rátaláltam. Azóta továbbra is megy felfelé az egyenlegem, pedig még egy jósnőnél (vagy látó embernél? hogy kell mondani?) is voltam tavaly októberben, aki azt mondta, hogy ne is foglalkozzak semmilyen vállalkozással, mert nem tudok pénzt csinálni. Ezzel tökéletesen leírta az elmúlt (akkor hat éves) küzdelmemet, ami miatt a sportfogadásra is rátaláltam.

Úgy volt, hogy leszedi rólam ezt a béklyót, de erre végül nem került sor eddig, viszont mostanában, de főként idén tavasz óta azt veszem észre, hogy valami megváltozott. A sportfogadásban azok a meccsek, amelyeknek el kéne menniük, hogy veszítsek, és ne sikerüljön pénzt keresnem, amit érzésként már "megszoktam" 2016 óta, azok mostanában nyernek. Persze nem mind, de annyi igen, hogy nyereséges legyen a dolog. És ez nekem is új élmény, korábban sosem jártam itt. Nem csak a sportfogadásban, hanem úgy általában a pénzkeresésben sem, soha eddig egész életemben. (Akik ismernek még a korábbi, ma már nem frissített Bitpénz blogról, ahol egy-két keserves élményemet is leírtam a pénz hiányával kapcsolatban, azok tudják, hogy mennyire így van.)

Szóval most valahogy megváltozott a dolog, ezt egyértelműen érzem, és azt is érezni fogom, ha majd netán újra visszaváltozik. Mert hogy ez nem tőlem függ, erre nincs ráhatásom. Már korábban is többször írtam, hogy erre az egész - nyerő - Tippnyerő 2 stratégiára egy megérzéssel találtam rá egy éve, a mai napig emlékszem erre az érzésre. Ott úgy éreztem, hogy változás jön és ez a sikert hozza majd el. És mindez idén januárban kezdődött meg tényleg, és tavaszra, illetve most július 1-re alakult át egy letisztultabb formára.

És most valahogy szárnyalnak a dolgok, amit a Philadelphia meccse is bizonyít. A régi formámmal ezt simán el kellett volna veszítenem, sőt, el sem kellett volna jutnom már idáig sem. De most egyértelműen valami más van, folyamatosan kapok sikereket.

Egyébként azért is szerencsés, hogy ez a blog megszületett, mert olvasóközönség nélkül szinte biztos, hogy nem kaptam volna inspirációt arra, hogy ilyen kötéses stratégiákkal elérhető ötletekre jussak! Ezúton is köszönöm a támogatásotokat!

Az elmúlt napokban eldöntöttem, hogy végül mindegyik stratégiámat 100 ezer forinttal indítom el a sávos tétkezelési stratégiámmal, tehát a DD-t is. Ez fiókonként 400 ezer forintos kezdő bankrollt igényelne. Mivel ennyi pénzem nincs, és nem tudok most befizetni sem, ezért a jelenlegi bankrollról tervezem felhizlalni az egyenleget. Ennek a célnak a 43 százalékánál járok most (az az egyenleg, ahonnan ezekkel a nyereséges stratégiákkal elindultam, az a 400 ezernek mindössze a 10 százaléka volt idén tavasszal!), és a 100 százalék elérésének határidejét 2019. augusztus 31-re tűztem ki.

Ez azt jelenti, hogy addig nem vezetem be a sávos tétkezelést, hanem csupán egyenlő, ezer forintos téttel fogadok meg minden meccset (szorozva a tétszorzóval), egyenlegtől függetlenül. Ha sikerülne elérnem a kitűzött célt, akkor 2019. szeptember 1-től indulnék el a sávos tétkezeléssel, tehát amikor már a tétet is emelem majd az egyenleg függvényében. Ezzel - a múltbeli adatok alapján, 2018. július 1-i indulást szimulálva - tavaly novemberre már egymillió forintnál jártam volna az összegyenlegben. Hát meglátjuk, hogy idén hogyan sikerül ez. Mindenesetre most optimista vagyok, ezért is tettem közzé azt a felhívást, amiben bátorítom a bizonytalanokat, hogy most, nyáron induljanak el a sportfogadással.

Köszönöm, hogy követtek itt a blogban és mindenkinek sok sikert, és persze még több pénzt kívánok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése