2017. október 5., csütörtök

Új tétkezelési stratégia és bankroll menedzsment

A régi tétkezelési stratégiát és bankroll menedzsmentet az elmúlt 1 éves sportfogadási tapasztalataimmal vadonatújra cseréltem 2017. október 1-től. A változás elsősorban a bankroll menedzsmentet érinti.

Az elmúlt egy évben, mióta sportfogadással foglalkozom, mindig úgy tettem, kivétel nélkül, hogy arra gyúrtam, hogy előbb megnövekedjen a nyereményegyenleg, és akkor majd valami történik, tehát kiveszek pénzt, elteszem tartalékba, bankrollt emelek.

Persze odáig szinte sose jutottam el. 

Látva, hogy nem lehet kiszámítani, hogy hol buksz hatalmasat, ezért meddig éri meg bent hagyni a pénzt és gyorsabban emelkedni, rájöttem, hogy nem így teszek, hanem MINDEN EGYES nyereményből kiveszek, ami a kezdeti (saját pénzből befektetett) bankroll feletti tartományban van. Ez az alábbi előnyökkel/hátrányokkal jár:

- nincs olyan, hogy a csúcson vesztek egy csomó pénzt, elmarad a "miért nem vettem pont akkor ki" érzés - mármint utólag, hiszen előre nem lehet látni, hogy hol lesz a csúcs. Ez tehát nem frusztrál többé, kipipálva.

- mivel minden nyerés után azonnal kiveszek a nyereményből, nem frusztrál, hogy mi lesz majd, ha sokat nyerek és egyszerre akarom kivenni, úgy értem, lekorlátoz-e a fogadóiroda. Így biztos nem fog, vagy legalábbis a legkevésbé fog így. Tehát ez a félelem is kipipálva.

- ha bukom, akkor kisebb összeget veszítek, hiszen kevésbé halmoztam fel a tőkét a folyamatos pénzkivételek miatt. A bukás után ugyan lassabban tér magához az egyenleg, hiszen folyamatosan kiveszek minden nyereményből, de ha kellően jók a tippek, akkor összességében felfelé megy az egyenleg a bukás után is. A bukás pedig nem frusztrál annyira, mivel előtte vettem ki pénzt, amit már nem vehet el tőlem senki. Tehát a bukás utáni veszteség frusztrációja csökkentve lett az előtte történt pénzkivételekkel és a pénzkivételek miatti kisebb összegű bukással is, így ez is kipipálva.

- a folyamatos pénzkivételek miatt ugyan lassabban emelkedik az egyenleg, viszont nem lesz olyan, mint ami az eddigi terveimben szerepelt, hogy megvárok egy X összeget a nyereményben és abból kiveszek egy jelentős pénzt, majd utána emiatt visszaesik az egyenleg és elölről indul a felhalmozás. Hanem - mivel én már kivettem a kiveendőt - egy jó tippforrással még így is növekszik az egyenleg, csak lassabban, az nekem csak jó, hiszen a jövőben még többet nyerek. Nyilván ehhez nagyon jónak kell lennie a tippforrásnak, na de hát pont ilyeneket keresek. Így tehát az egyenleg pénzkivétel utáni jelentős visszaesése, azaz az újrakezdés érzése nem frusztrál többé, kipipálva.

- végezetül egy NAGYON FONTOS DOLOG! Ugyan minden nyeremény felét kiveszem, de annak csak a felét élem fel (tehát a nyeremény negyedét), minden nyeremény másik negyedet tartalékképzésre félreteszem folyamatosan. A tartalék célja, hogy ha a kezdeti (saját pénzből befektetett) bankroll tartományába visszaesik az egyenleg, - hiszen a folyamatos pénzkivételek kevéssé engedik növekedni egy-egy vesztés után -, akkor ebből a pénzből visszapótoljam, és ne a sajátomból. Ha nem kell visszapótolni, az csak jó, mert akkor később új befektetések indíthatók belőle, megfelelő tartalékot akkor is meghagyva a jelenlegi tippforrásra persze. Tehát a veszteségek fájdalommentes visszapótlására szolgáló tartalékképzés is kipipálva.

- a tippek az előző napi nyeremény felével csökkentett egyenleg egyötödével vannak megjátszva továbbra is, kivéve, ha 5 tippnél több van, ekkor az összes tipp egyenlően osztozik az egyenlegből. Elismerem, hogy ez egy szokatlanul kockázatos játék, hiszen a tapasztalt játékosok körében a szokványos érték az 1-5 százalék közötti, de nekem nincs időm várni, és sok pénzem sincs befektetni, ezért kicsiből kell nagyot csinálni minél gyorsabban. A túléléshez legkevesebb 100 ezer forintot el kéne érnem havonta minél gyorsabban, hogy a legfontosabb hiányaimra fedezet legyen.

A jövőben a fentiek szellemében elemzem a tippforrások teljesítményét, illetve teszem meg tétjeimet.

2 megjegyzés:

  1. Szia ! Egy picit mintha eltűntél volna, szerintem többünket érdekelne merre haladsz tovább, fel ne add !

    VálaszTörlés
  2. Szia Sándor!

    Köszönöm a biztatást! Elkel és jólesik, sokszor vagyok mélyponton, hogy ez a sportfogadás csak és kizárólag a fogadóirodáknak kedvez.

    Természetesen töröm az utat tovább, amíg bírom. Hétfőn publikálok egy új tippforrást.

    Igyekszem nem eltűnni. Ha éppen hallgatok, az valószínűleg azért van, mert sok a teher rajtam és épp túlcsordulás van. :(

    Szép hétvégét kívánok Neked!

    Üdv.: Péter

    VálaszTörlés