2019. augusztus 24., szombat

Végleges: a ListaMestert választottam tippküldő hírlevélszolgáltatónak

Egy számomra is elképesztő sztori vette kezdetét a tippeket e-mailben kiküldő Tinyletter.com fiókom múlt pénteki felfüggesztésével.

Mivel csak annyit írtak a belépés utáni felületre, hogy felfüggesztették a fiókomat, ezért nem gondoltam semmi rosszra először, bár igazán megírhatták volna kapásból, hogy mi a probléma. De nem, e-mailt kellett nekik írnom, ami nem is ment egyszerűen, mert egy e-mail küldésről lebeszélő súgórendszeren kellett átvergődnöm érte.

A válasz még hétvégén is elég gyorsan megjött, így tulajdonképpen azt mondhatom, hogy a 2018. június 23-án megkezdett együttműködésünk a záróakkordtól eltekintve bő egy éven át teljesen kifogástalan volt. Spártai felületük van, ami ráadásul nem is hibátlan, de én belaktam, az én céljaimnak végül is megfelelt. Soha nem kellett panaszkodnom náluk és ők sem akartak semmit sem eladni nekem.

Mint kiderült, most, 14 hónap után azért függesztettek fel, mert nem tartottam be a szerződési feltételeiket és szerencsejátékot küldtem a hírlevelekben, amit nem szabad.

Megmondom őszintén, nem kezdtem velük vitatkozni. Teljesen értelmetlen lett volna visszakérdeznem, hogy egy év alatt gyűjtöttem 36 feliratkozót, kiküldtem a listára napi egy, az utóbbi időben már csak heti két-három e-mailt, néhány tippel, ebben nekik ugyan mi a kockázat. Mert hogy erre hivatkoztak. Normálisak, sőt nagyon udvariasak voltak, hétvégén is válaszoltak a leveleimre, engedték, hogy a lezárt fiókból elvigyem az összegyűjtött e-mail címeket, így békével váltunk el egymástól.

Kár, hogy vége lett, jó volt.

Múlt szombaton lázas keresésbe kezdtem, és kipróbáltam több szolgáltatót, különösen a Google Csoportokkal töltöttem el rengeteg időt, ami - legalábbis akkor - egészen biztosan hibásan működött, mert minden össze-vissza ment csak, a súgóoldalak pedig üresek voltak, a Google tárolt változatot kellett használnom. A kegyelemdöfést az adta meg, hogy nem lehet HTML kódban levelet kiküldeni, nekem pedig már erre épül fel a háttérrendszerem, értelmetlen lett volna megváltoztatnom egy rosszabb irányba, így ugyanis magától beteszi a linket a meccs mögé. De azt sem tudtam még hosszas állítgatás, és sok tapasztalattal a hátam mögött sem megoldani, hogy a csoportba kérés nélkül, automatikusan fel lehessen iratkozni.

De nem működött egy magyar ingyenes hírlevélküldő szolgáltatás sem, így beütöttem a neten a 10 legjobb ingyenes hírlevélküldő szolgáltatást angolul és így jöttek le cikkek. Közöttük találtam rá a Sendinblue.com-ra, amelynek előnye volt, hogy enged HTML-ben levelet küldeni.

Egy kis időt vett igénybe, mire megismerkedtem a logikájával, belaktam a felületét, de már küldtem ki magamnak próba hírleveleket, hozzá igazítottam a blogon a feliratkozási űrlapot, szóval tök jó volt minden. Gondoltam, felviszem a Tinyletterről áthozott címeket, és már küldöm is ki legalább a vasárnapi tippeket, ha már a szombatiakat sehogy sem sikerült. Egy órán belül még hétvégén is jóváhagyták a címeket, de az addig teljes értékű fiókra kiírták, hogy a fiókom érvényesítésre vár.

Ezt nem értettem, hiszen már mindent megtettem korábban, hogy érvényesítsem a fiókot, de a súgójuk azt írta, hogy ez egy 24 órás ellenőrzés, várjam meg.

Ez volt az első gyanús jel, mármint hogy már működött a fiók és lekorlátoztak, de gondoltam, várok akkor egy napot. Sajnos egy több napos oda-vissza levelezgetés kezdődött el ezzel, bár elismerem, mindig gyorsan válaszoltak az e-mailjeimre.

Először is azt ígérték, hogy ha megválaszolom, hogy honnan vannak a címeim, hol kell feliratkozni, mivel foglalkozik a weblapom, hány embernek akarok hírlevelet küldeni, meg hogy töltsem fel a teljes állományt a feliratkozottakról, akkor érvényesítik a fiókomat.

Már ekkor jött egy megérzésem, hogy na itt kéne őket otthagyni a francba, de gondoltam, a hasonló rossz élményeim (Vatera, MiniCRM) csak magyar tapasztalatok, ezek pedig amerikaiak, bár van irodájuk Franciaországban és Indiában is, hát inkább a magyarok jó hírnevét öregbítem, kultúrált maradok, ahogy a Tinyletternél is direkt ezért nem emeltem fel a hangom.

Udvariasan és készségesen megválaszoltam a kérdéseket, mire jött egy újabb levél, hogy küldjem már át nekik az e-mail sablonomat átnézésre. Na itt már kezdett elgurulni a gyógyszerem, de gondoltam, ezt még megteszem. Átküldtem pár magyar nyelvű tartalmat mintának, mert hogy nincs sablonom.

Erre visszaírták, hogy sajnos csak akkor érvényesítik a fiókomat, ha dedikált IP címet vásárolok tőlük, amit egy évre ingyen adnak, de utána 145 dollár évente. Utána a szerverem (blogot írok!) DNS beállításait kell módosítanom, majd azt be kell állítanom a Sendinblue rendszerébe, utoljára pedig valami küldői profilt kell csinálnom az útmutatásaik alapján, és ha ez megvan, akkor majd érvényesítik a fiókomat.

Na itt lett elegem, töröltem a Sendinblue fiókomat és írtam nekik egy választ, hogy köszönöm, de nem kérem, és a Sendinblue szerintem nem megfelelő az olyan kicsiknek 36 címmel, mint én. Erre annyit írt vissza az ügyintéző, hogy ezt szomorúan hallja, de tökre megérti a problémámat.

Végül újabb keresésbe fogtam, és a ListaMester.hu szolgáltatásai mellett döntöttem. Ez egy nagyon profi, ráadásul magyar megoldás, telis-tele sok-sok beállítási és finomhangolási lehetőséggel, igaz, nekem ezekre egyszerűen nincs szükségem. Viszont az ingyenes fiók korlátlan ideig használható, bár csak 100 listatagig, és legfeljebb havi 1000 kiküldött összes levélig, de nekem ez egyelőre bőven elég. Majd veszek tőlük fizetős tagságot, ha lesz értelme - ez az idei év végéig úgyis kiderül.

Úgyhogy a ListaMesterrel küldöm ki ezentúl a tippeket, ennek megfelelően véglegesítettem a feliratkozási és a leiratkozási leírást.

Akik eddig is a listán voltak, azoknak nincs teendőjük, átvittem őket az új rendszerbe.

Remélem, nem csalódok majd a ListaMesterben és elfelejthetem ezt a kálváriát. Mindenesetre ha újra ilyet tapasztaltok, hogy szombat reggelig nem kapjátok meg a szombati tippeket, akkor nézzetek fel a blogra, hogy minden rendben van-e és ott kint vannak-e a tippek.

Mindjárt küldöm is ki a mai tippeket, elég sok van. De ezen nincs is mit csodálkozni, mert ezen a hétvégén rekord számú meccs lesz. A 2018. május 30 óta naponta gyűjtött meccsek közül eddig 169 volt az 1,7 ODDS tartományba eső meccsek rekordszáma egy hétvégén. Ez most viszont 178 lett, és még ehhez hozzájön majd néhány friss meccs a vasárnapból is még, úgyhogy szerintem a 200 meccs is meglehet.

Úgyhogy ebből most bőven akad XT és X2 tipp is, összesen 12 tétegységért, bár az nem most a legtöbb, hiszen az XT-nél 36 tétegységnyi, az X2-nél pedig 64 tétegységnyi is előfordult már egy-egy hétvégi napon. . 

Hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése